Tuesday, March 23, 2010

Apa dosa mereka?



Salam....Damai mata post kali ini dimulakan dengan melihat wajah comel seorang bayi yang tidak berdosa. Anak ini sebenarnya adalah suatu rezeki yang dikurniakan oleh Illahi kepada setiap pasangan suami dan isteri. Ia adalah perkara dan pemberian yang tidak ternilai harganya. Namun saya binggung mengenangkan setiap hari masih ramai manusia atau lebih indah jika digelar binatang yang sanggup membuang zuriat mereka sendiri. Setiap hari pasti isu ini menjadi penghias laman akhbar. Mana akal dan pertimbangan mereka, bayi-bayi ini tidak berdosa kamu yang berdosa bangsat!! Jangan seksa mereka. Sudah ko terlanjur pun berdosa, tak cukup dengan tu nak membunuh pulak, gile ke??. Statistik menunjukkan 2009 mencatatkan hampir 17,000 anak luar nikah didaftarkan, itu yang sempat didaftarkan yang mati bagai bangkai kucing ditepi jalan, dalam lokong, dalam tong sampah jangan cakap la....Sebagai manusia yang berakal, fikir-fikirkan kalau tak nak bagi je pasangan suami isteri yang terlalu inginkan zuriat, jangan jadi pembunuh. Bersama kita berdoalah agar kita dilindungi dan dijauhkan dari perkara-perkara ini. Akhir kata sedekahkan Al-Fatihah kepada semua bayi-bayi tidak berdosa ini.

6 comments:

Rapunzel Rambut Pendek said...

sedih dan amat2 kecewa....
klu x ske sgt pun jgn laa buang anak tu...

sayegemuks said...

eee...sgt geram..sedih dan kecewa...
inilah akibat..terlalu mengikut nafsu..akal kewarasan di letak tepi..yg x berdosa menjadi mangsa kesilapan manusia tidak berakal..!!

mudah-mudahan kite di jauhi sifat sebegini..hargai kurniaan yg di berikan..kuatkan iman utk mengawal nafsu..jgn sesekali menghalalkan yg haram..!!

gummybear said...

sedangkan binatang pun tahu sayangkan anak..nmpak sangat mereka ni lebih teruk dari binatang..

cEro said...

celaka utk mak bah diorg..
pandai buat tak pandai tanggung...
sial...

'Cikgu Padi' said...

terima kasih semua kerana kalian menunjukkan rasa mara, benci, kecewa dan simpati kepada bayi tidak berdosa ini...kita sekapal, saye sedey dan marah dengan apa yang diperlakukan kepada bayi2 ni....ingin saja saya merayu kepada bangsat ini, jika tidak mahu anak itu serahkan pada saya...tapi saya tahu saya tidak akan mampu....sama2 berdoa...

Joseph said...

aku bersimpati dan marah pada tindakan terkutuk ini.. aku lagi marah dengan kelakuan aizat AF yang memekak dalam blog anda.. hahahaha

jangan mara aaaa.. hehehe tuka la lagu lain plak..