Saturday, March 6, 2010

Sayu + Cuak + Marah + Letih

Ini post 4 perasaan dalam satu... Baca dengan mata, fikir dengan akal dan analisis dengan hati..

Sayu,
Mendapat berita pemergian ayah kepada pasangan kawan saya yang baru berkahwin 2 hari lalu amat menyedihkan. Ajal, Maut, Jodoh Pertemuan ditangan tuhan...Semoga kalian terus sabar dan berbahagia..Hidup perlu diteruskan. Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan org yang beriman. Al-Fatihah...
Pada hari yang sama saya mendapat berita teman sekolah rendah saya meninggal kerana kanser paru-paru...Hati ini makin sayu....Teman, kau tetap akan ku ingati...

Cuak!!
Terpampang di muka hadapan semua akhbar arus perdana, " GURU BARU PERLU BERKHIDMAT DI KAWASAN PEDALAM sekurang-kurangnya 3 tahun" Seribu satu pertanyaan bermain di minda ku....Papa pon aku tetap aku....Layannnnn....

Marah!!!!!
1. Kekasih ibu memukul anak hingga mati
2. Jiran memukul anak yang ditumpangkan dirumahnya hingga mati.
Apa nak jadi dengan manusia ni, takde hati perut ke, marah aku baca surat khabar tiap-tiap hari....Aku harap ko kene hukuman setimpal bukan je kat akhirat malah atas dunia ni lagi....Marahnya aku.....Binatang betol...

Letih,
Seperti biasa tengah praktikum ni, banyak keje2 kat sekolah..Minggu ini dua observation aku jalani dengan baik, terima kasih semua especially buat Kak Min dan Dany...

"Jadilah apapun pada akhir kehidupan budi yang diagungkan dijulang ilmu....."

7 comments:

QaYYum MieJiFans said...

perh saya akan sahut cabaran dipendalaman!

Nurul Hidayah Isnin said...

iris mataku mengecil dan membesar pabila mmbc postmu ini padi..

takziah dan bersabarlah..(utk sume perasaan 2)

smoga berjaya (utk mood cuak)
xpe...kt semenanjung msia pn byk kwsn pdlmn gak)

'Cikgu Padi' said...

mr Q: semangat!!!!

dayah:amboi pandainye komen...pape pon tq...huhuhu...itu la hidap namanya...kalau satu j2 perasaan tak warna warni la kn..kn...kn....

Rapunzel Rambut Pendek said...

huhuhuhu....
bese laa tu...
lumrah hidup

gummybear said...

mcm2 emosi betul si padi ni hari ni..huhu..xper, yang penting dpt kawal emosi..jgn emo2 sudah..huhu

'Cikgu Padi' said...

am: biase la kn..kekadang epi, kekadang sedih n kekadang JIWANG...hahahahaa

gummybear:tak la emo2 sgt...bijak mengawal emosi...hehehee

Joseph said...

takziah diucapkan.. banyakkan bersabar.. setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..