Tuesday, April 6, 2010

Kisah Cinta 3


Salam...Sebelum kisah cinta ini saya sambung suke benor saye nak ingatkan, saye menulis ini mengikut apa yang saye rase bukan la maknenye saya ni pakar atau 'Dewa Cinta'...Saya juga bukan sweet talker, harap maklum....

Kali ni kita akan sambung dengan 2 jenis cinta...Cinta tulen dan cinta palsu. Untuk membezakannya mudah sahaja, jika cinta itu tulen ia dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi jernih, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi syurga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat. Namun jika ia palsu ia dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi papa, raja menjadi jelata. Hati-hati dengan cinta kerana ia nampak indah tapi mampu menjadi barah...

- Kepada mereka yang bergelar muslim, cinta NYA yang paling utama....

5 comments:

Rapunzel Rambut Pendek said...

maknanya aku cnta palsu ar beb..
dulu aku gemuk.. sekarang jd kurus...
sedih2

'Cikgu Padi' said...

hang penah ke gemuk...huhu...maksudnya ko dah becinta la ni..aku tak ckp ko yang kate ko cinta palsu..maksunya dah de cinta la ni..kantol....

"cikkin" said...

salah lor...abih kite ni cinte pe??
nak kawin..yg gemuk kne kurus..sile buat pembetulan ye en padi...aishh...

'Cikgu Padi' said...

itu lain....sape suh kurus?diri sendiri yang nk kurus..hahahahaha

"cikkin" said...

aishh..org plak..die pon yeye nk kurus..