Wednesday, March 24, 2010

Kisah Cinta 1

- gambar hiasan -

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi. Cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam apatah lagi membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan, manakala di mana ada kebencian di situ ada kemusnahan.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Hal ini kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

4 comments:

QaYYum MieJiFans said...

indahnya cinta dari pandangan saudara padi...namun kalau tidak ketemu lagi satu hati apa akan jd?huhu..makna kita akan ada 1hati jela sampai bila2..

'Cikgu Padi' said...

jgn pikir negatif...jodoh pertemuan tu ditangan tuhan....

Unknown said...

cinta ada banyak persepsi, bergantung pada apakah yang dialami.. namun begitu, terpulang pada siapa yamg mengalami.. dari penulisan anda jelas menunjukkan anda menghargai cinta yang diberikan..

satu pujian ikhlas untuk anda..

namun begitu, adalah diharap sekiranya semua orang dapat menghargai cinta yang diberikan, seperti cikgu padi.. supaya dunia ini berseri dengan hanya satu persepsi yang positif terhadap CINTA..

cryclown said...

hehehhe..yup..indah pndgannya..n ku fikirkan...sbb tu kita ada satu mulut yer..kihkihkih...jgn mare yer...tapi kita kena igt, cinta bukan hanya pd manusia....