Monday, August 16, 2010

MATI katak !!!!

Malam ini aku telah menyaksikan satu kemalangan ngeri yang mungkin tidak akan dapatku lupakan selama-lamanya. Peristiwa bermula ketika aku hendak keluar mengalihkan skuter kesayanganku. Selepas melewati pintu rumahku, aku telah tercari-cari capal kulit RM105 yang menjadi selipar resmiku ketika keluar rumah. Seketika, kaki kiriku teraba-raba mencari sandal itu. Sebaik-baik tersentuh dengannya aku terus sahaja menyarungkan kaki kiriku kedalam sandal itu. Ketika itulah aku terdengar bunyi satu letupan ... "pop!!!" Secara spontan aku menoleh ke arah bunyi itu. Benar sebagaimana sangkaanku. Satu kemalangan ngeri telah berlaku betul-betul di hadapan matakunyawa-nyaw. Mangsa tinggal nyawa-nyawa ikan dan akhirnya mati di tempat kejadian. Mana mungkin mangsa akan hidup setelah perutnya terburai keluar. Aku amat sedih melihat mangsa namun takdir telah menentukan segalanya. Mangsa kejadian telah "mati katak" kerana kesilapannya sendiri ... duduk di tempat yang tidak sepatutnya.
Ader ke patut dier gi duduk kat slipar gua. Gua memang tak nampak, gua cakap lu sb tempat tu gelap. Lagi pon kite pakai slipar ... kaki main rabe2 je cari slipar. Bile jumpe kite tros sarong n pijak le. Kan dah terpijak n meletop prot member tu. Mati katak ... KATAK tu!!! Ngeri n geli gleman gua sb tumit gua penuh dgn darah katak yg gua pijak tu. Eh ... terpijak tu.

Pengajaran: Jangan duduk atas selipar orang.

p/s: ini hasil nukilan uncle saya yang sangat comel lewat malam tadi...Siapa sangka seorang Kapten bersara yang garang dan tegas boleh wat cite lawak macam ni.....Hanya bacaan ringan, maaf jika ia mengguris perasaan kalian

7 comments:

Mohd Zairy Firdaus Bin Mohd A'sri said...

citt... mati katak tul...

ReD PRiNCeSs said...

aku tertipu....ko patut tulis gambar kat ats tu sekadar gambar hiasan....

'Cikgu Padi' said...

sorry...saya tak berniat menipu...

cEro said...

terbaEk...

Roy said...

tibe2 aku ilang selera tgok gambo tue...x rela~ Aku kena pose smpi kul 12 mlm laa gini~

Memer said...

cheh,ingatkan btul2 punya td,

Nur -al- Ain said...

terkenaaaaaaaa