Saturday, January 9, 2010

"MARAH"

Salam....Jujur ku katakan, aku menulis post ini ketika diri ku masih dalam keadaan marah...Hari ini yang ku rasakan amat indah dan menghiburkan direntap oleh telatah guard atau pegawai keselamatan di post kawalan pintu masuk ke IPG KTI..... Telatahnya yang sungguh bongkak dan belagak benar2 menyakitkan hati dan boleh membibitkan dendam...Aku paham mereka perlu tegas dan apa yang mera lakukan adalah tugas, namun tak perlu menyinga tak tentu pasal dan berkomunikasi dengan kami seperti kami ini binatang sarkes...Apa salahnya melemparkan senyuman, menyapa mesra dan dalam masa yang sama melakukan pemeriksaan rutin...Syukur kemarahan yang membuak2 ini masih dapat aku bendung. Cuma rasa terkilan itu masih ada, mereka adalah golongan hadapan yang akan di nilai pelawat, jika ini persembahannya ia amat sedih dan benar2 memalukan....Buat teman2 dan diriku sendiri kawal lah kemarahan mu kerana kekerasan dan pertelingkahan tidak akan merubah apa2....

"Sesiapa yang dapat menahan marahnya, padahal dia berkuasa untuk melepaskan marahnya itu maka Allah memenuhi hatinya dengan iman dan rasa aman ketenangan"

5 comments:

niesa said...

wut hppened?

'Cikgu Padi' said...

tah la guard tu....die ckp kasar2 cam i ni bezina, nk check sliper je pon.....tak pe la, i dah maafkn die....

poyo said...

Buat 'dek' aje. Diorang tu kan tak terpelajar dan mungkin tak berpelajaran... atau @ kurang ajar? lah.... Jangan kita take serius sgt, nanti jadi spesis mcm diorang pulak..

'Cikgu Padi' said...

betol2...huhu...biar la mereka dgn dunianya sendiri

Joseph said...

ko lempang je.. cmsial dow.. kalo aku mau makan sedas dua makian sikit.. pastu bubuh muke aku jadi target.. baru layan..

lepas tu tgk diorg nak usha panas lama mana.. silap repot kat bos diorang..

nama je guard.. prangai mcm pundek..